חברת פלאפון היא החברה הסלולרית הראשונה של ישראל ששינתה מקצה לקצה את מושגי התקשורת הניידת. החברה פועלת בתחומה החל משנת 1986 והיתה גם הראשונה שחשפה את שירותיה ומוצריה למגזר הרוסי. המדיניות השיווקית של החברה, המעמידה את צרכי הלקוח בראש סולם העדיפויות, הביאה להתייחסות מיוחדת וממוקדת לצרכיו ושפתו של קהל היעד מהמגזר הרוסי גם באמצעות אסטרטגיה שיווקית ייחודית וגם על ידי אסטרטגיה תקשורתית המותאמת לו.
 
   
 
החברה הישראלית הראשונה לתקשורת נייחת. בזק החלה את פעילותה למגזר הרוסי בשנת 1997 ומקפידה לפרסם במגזר הרוסי כל קמפיין העולה במדיה הכללית עם זאת ההבדל בין הקמפיינים מתבטא בקונספט הפרסומי ובשפת הפרסום ובמדיה. גם כספקית תשתית אינטרנט בטכנולוגיית ADSL בזק מובילה בנתח שוק במגזר הרוסי בעיקר הודות לאסטרטגייה השיווקית הייחודית בה נקטה .
 
   
 
יצרנית ומשווקת מוצרי הבשר המובילה של ישראל. זוגלובק שמה לה למטרה לחדור למטבחו של המגזר הרוסי למרות שהרגלי הטעם של המגזר נעוצים בארץ מוצאו והם שונים מהטעם שמציעים מוצרי הבשר הכשרים של חברת זוגלובק. לאחר ארבע שנים של פעילות יעודית עיקבית לאוכלוסיית הצרכנים במגזר הרוסי והודות לאסטרטגיה התקשורתית הייחודית שפותחה במיוחד לקהל היעד מובילה זוגלובק בהעדפה וצריכה של מוצריה בקרב לקוחות המגזר הרוסי.
 
   
 
רשת מלונות פתאל נוסדה על ידי דוד פתאל בשנת 1998 וכיום מהווה רשת פתאל את רשת המלונות הגדולה ביותר בישראל. הרשת מנהלת 18 מלונות מהמותגים המובילים בתחום המלונאות - מרידיאן, גולדן טוליפ, קלאב מד אילת , מג'יק ולאונרדו. בשנת 2005 החליטה רשת פתאל להפוך את אוכלוסיית המגזר הרוסי, בישראל וגם בחו"ל, ליעד שיווקי ומאז היא פועלת באופן עיקבי בקרב המגזר הן באמצעות קמפיינים פרסומיים והן באמצעות אתר האינטרנט שלה.
 
   
 
חברת עמינח מובילה את תחום עולם השינה בישראל. עם זיהוי השיפור במצב הכלכלי ויכולת הקנייה של המגזר הרוסי החליטה החברה לפנות אל המגזר הרוסי ולכבוש את חדרי השינה שלו. בקמפיינים מתוזמנים היטב, בהתאם לעיתויים רלוונטיים לאוכלוסיית המגזר, יצאה החברה במדיה הרוסית בשילוב הצעות שיווקיות אטרקטיביות והשיגה תוך שנים ספורות מודעות של כ-90% למותג ותפיסת איכות גבוהה למזרני עמינח.
 
   
 
חברת התקשורת הבינלאומית הראשונה של ישראל, מקבוצת בזק. החברה החלה לפעול כחברה עצמאית במנותק מבזק החל משנת 1996 . בשנת 1999 נפתח שוק התקשורת הבינלאומית בישראל לתחרות ובעקבות הצטרפותן של החברות קווי זהב וברק הפך השוק ליותר אגרסיבי. מחירי השיחות לחו"ל הוזלו והשירותים הבינלאומיים הפכו נגישים וזמינים לכל. חברת בזק בינלאומי החלה לפרסם לקהל היעד הרוסי כבר בשנת 1998 ובמקביל הקימה מוקד לקוחות ייעודי מאויש במוקדנים דוברי רוסית שהפכו את התקשורת עם הלקוח הרוסי לאפקטיבית יותר.
 
   
 
בשנת 1998 החלה בזק בינלאומי לספק שרותי אינטרנט לגולשים הראשונים בישראל. במקביל החלו מגוון חברות להתחרות על משבצת שירותים זו. תופעת הגלישה באינטרנט של אוכלוסיית המגזר הרוסי היא יוצאת דופן ומעידה על הנטייה של המגזר לצריכת טכנולוגיה מתקדמת. כ-70% מאוכלוסיית המגזר גולשת באינטרנט. בזק בינלאומי היא הספקית הגדולה ביותר של אינטרנט במגזר הרוסי.
 
   
 
חברת אלקטרה, מהמובילות בשוק המזגנים בישראל, שמה לה למטרה לחדור לפלח השוק הרוסי בישראל. במחקר מקדים שביצעה בקיץ 2004 מצאה כי קהל יעד זה הוא בעל פוטנציאל רחב לצריכת מזגנים בהתחשב בארץ המוצא ממנה הגיע, שם האקלים היה קר והטמפרטורות נמוכות במהלך רב חודשי השנה. בנוסף, האוכלוסייה הרוסית המייצגת בעיקר את עליית שנות ה-90, ביססה כבר את מעמדה הסוציו אקונומי ומשפרת בהדרגה את איכות ורמת החיים תוך צריכת מוצרים "משלימים" לאחר קניית דירה.
 
   
 
חזרה לתחילת העמוד

English |  צור קשר |   בית הספר לפרסום |   מאמרים |   פסטיבל קולנוע רוסי |   המגזר הרוסי |   פורטפוליו |  פרופיל החברה